Gymkompaniet och AdRelevance

Samarbete i 8 år
86% ökad omsättning
216% ökad vinst

Ett framgångsrikt partnerskap

Gymkompaniet, en av Sveriges ledande leverantörer av träningsprodukter och gymutrustning, har i samarbete med AdRelevance uppnått betydande tillväxtresultat. Med sitt omfattande sortiment och fokus på snabba leveranser, bra priser och grym kvalitet visar de vägen som ett smidigare och enklare alternativ inom branschen.

“Vi har jobbat med AdRelevance sedan 2016 och har under den tiden vuxit med i snitt 35% per år, till stor del tack vare AdRelevance som ständigt håller sig i framkant när det kommer till SEO och SEM.”

Joel Löwenberg, VD och grundare Gymkompaniet

Sammanfattning

Det framgångsrika samarbetet mellan Gymkompaniet och AdRelevance understryker vikten av nära samarbete, effektiva beslutsprocesser och kombinationen av expertis från båda sidor.

Genom ett tätt samarbete har AdRelevance hjälpt Gymkompaniet att uppnå betydande tillväxtresultat genom strategisk rådgivning och verktyg som optimerar marknadsföringsinsatserna.

Lönsam tillväxt med tydliga mål:

I vårt samarbete med Gymkompaniet, har vi arbetat med en flexibel budget och klart definierade KPI:er. Detta har bidragit till en stabil grund som hjälper Gymkompaniet att expandera och förbättra sin marknadsföringseffektivitet.

Optimering genom egenutvecklade verktyg:

Vi har utnyttjat AdRelevance’s egenutvecklade verktyg för att maximera Gymkompaniets prestanda inom Performance Max, Google Shopping och Meta Ads. Detta har möjliggjort en skräddarsydd och effektiv marknadsföringsstrategi.

Internationell expansion och fördelaktiga klickpriser:

Som Google International Growth Partner har AdRelevance hjälpt Gymkompaniet att effektivt ta steget ut på fler marknader. Vår position som Sveriges första live CSS-Partner har också gett Gymkompaniet konkurrenskraftiga klickpriser på Google Shopping.

Proaktivt partnerskap och genomförande:

Vårt samarbete präglas av korta beslutsvägar och proaktiv dialog. Tillsammans med Gymkompaniet har vi fokuserat på att vara ”Doers”, vilket har resulterat i att vi gemensamt har sett till att strategier och insatser genomförs framgångsrikt hela vägen.