Summering:
Google erbjuder just nu fördelaktiga priser enbart till Comparison Shopping Service (CSS) Partners jämförelsetjänster. Upp till 20% lägre CPC-priser.
AdRelevance är en av ytterst få CSS-Partners i Sverige och kan därmed erbjuda våra kunder en konkurrensfördel.
EU-kommissionen om Google Shoppings Marginal
“EU-kommissionen kräver att Google Shopping är oberoende lönsam. Google Shopping garanterar för närvarande lönsamheten genom att debitera en fast procentuell marginal från varje säljarbud innan de delges auktionen. Marginalen ingår i den CPC som betalas av säljaren och debiteras endast när en användare klickar på en av säljarens annonser.”
AdRelevance om CSS
”Det här är ett unikt läge och har stor påverkan på många e-handlares Google-annonsering. För oss på AdRelevance som CSS-partner är det självklart en spännande möjlighet att vara först ute med något som har en betydande effekt på våra kunders medieinvesteringar”.
Karl Lindberg // CSS-ansvarig på AdRelevance