Summering:

Google erbjuder just nu fördelaktiga priser enbart till Comparison Shopping Service (CSS) Partners jämförelsetjänster. Upp till 20% lägre CPC-priser.

AdRelevance är en av ytterst få CSS-Partners i Sverige och kan därmed erbjuda våra kunder en konkurrensfördel – Google Comparison Shopping Service (CSS) Partner- AdRelevance

 

EU-kommissionen om Google Shoppings Marginal

“EU-kommissionen kräver att Google Shopping är oberoende lönsam. Google Shopping garanterar för närvarande lönsamheten genom att debitera en fast procentuell marginal från varje säljarbud innan de delges auktionen. Marginalen ingår i den CPC som betalas av säljaren och debiteras endast när en användare klickar på en av säljarens annonser.”

Källa: Googles supportsida

 

AdRelevance om CSS

”Det här är ett unikt läge och har stor påverkan på många e-handlares Google-annonsering. För oss på AdRelevance som CSS-partner är det självklart en spännande möjlighet att vara först ute med något som har en betydande effekt på våra kunders medieinvesteringar”.

Karl Lindberg // CSS-ansvarig på AdRelevance