Vad är Google Comparsion Shopping Services?
Google Comparison Shopping Services är en tjänst som gör det möjligt för användare att jämföra produkter och priser från olika prisjämförelsetjänster direkt i Google Sök.
Tjänsten introducerades som en respons på EU-kommissionens konkurrensbeslut 2017, vilket kräver att Google behandlar sina egna och tredje parts prisjämförelsetjänster lika. De får inte ge sin egen prisjämförelsetjänst, Google Shopping, en otillbörlig fördel i sökresultaten.
För dig som annonsör så betyder det att du kan få upp til 20 % lägre klickpriser genom att ansluta dig till en CSS-partner.
Varför välja AdRelevance som din CSS-partner?
Välj AdRelevance som din CSS-partner för att maximera dina fördelar i Google Shopping. Vi erbjuder följande unika försäljningsargument:
- Tillgänglighet i alla länder inom CSS-programmet: AdRelevance är tillgängligt i samtliga länder där Googles CSS-program är aktivt, vilket ger dig en global räckvidd och möjligheter att nå kunder över hela Europa.
- Inga dolda kostnader för dig som e-handlare: När du ansluter dig till AdRelevance finns det inga dolda avgifter eller extra kostnader. Vi säkerställer att du får bästa möjliga exponering utan att behöva oroa dig för oväntade utgifter.
- Ytterligare exponering i Popular products: Vår prisjämförelsetjänst syns i det nya organiska formatet ”Popular products”. När du ansluter dig till vår CSS kan du få ytterligare exponering.
Med AdRelevance får du en pålitlig partner som hjälper dig att optimera din Google Shopping-upplevelse och nå dina affärsmål.