We lose the phrase “digital marketing” and instead use “marketing in a digital world”.

11 januari 2021 //

We lose the phrase “digital marketing” and instead use “marketing in a digital world”. Isabelle Baas, Starcom.

Ovan är en bra beskrivning på många företags utmaning/möjlighet under 2021. En nyckel är att snabbt kunna identifiera hur ens målgrupp påverkas av det som händer i omvärlden och säkerställa att man är fortsatt relevant för dem och om ens produkter/tjänster behöver anpassas. Och lika snabbt få grepp på vart målgruppen befinner sig just nu och bästa sättet att synas och på ett attraktivt och tydligt sätt marknadsföra alla fördelar med att bli kund.

Om målgruppen t.ex. är i Stefan Löfven-generationen och inte är så vana med att e-handla så krävs det att köpprocessen är extra smidig, tydlig och trygg. Det kan även vara viktigt att erbjuda telefonsupport för att hjälpa till med eventuella frågor som dyker upp. Ofta kan det vara värt att lägga lite extra kärlek på den målgruppen för den är köpstark.

Tillbaka till listor