SEO audit

En SEO audit är en analys över en webbplats SEO utifrån nuläget och potentialen. I en SEO audit analyseras innehåll, länkar, ämnesauktoritet, algoritmisk påverkan på er synlighet, tekniken och eventuell intern konkurrens.

Vem behöver en SEO-audit?

En SEO audit passar företag som vill få inblick i deras potential för att öka sin synlighet organiskt. Det ger dig inblick i hur din nuvarande strategi fungerar, vad som bör förbättras och avslutas med ett konkret förslag på vilka aspekter ni bör arbeta med.

Vilka aspekter går en SEO audit igenom?

En SEO audit går igenom följande aspekter:

  • Nulägesanalys över SEO
  • Länkanalys
  • Innehållsanalys
  • Topical Authority
  • Trafiktapp & påverkan från Google Core-uppdateringar
  • Potential för SEO
  • Google Search Console
  • Intern konkurrens
  • Teknisk SEO-analys

Du kommer få insikter i förbättringspotential för din webbplats med en SEO-audit.

Kostnadsfri SEO audit anpassad för ditt företag

Driver du en e-handel och omsätter minst 10 miljoner per år kan du få en kostnadsfri SEO audit av din e-handel. Vi återkommer med nästa steg så snart som möjligt. Auditen presenteras av den seniora SEO-specialist som gjort auditen.

Omsätter du mindre än 10 miljoner just nu? Börja med att läsa vår guide om e-handel SEO. Vi hejar på dig!

Hur lång tid tar en SEO audit?

En SEO audit tar 1-5 arbetsdagar att ta fram. Vi eftersträvar att leverera en konkret SEO audit utförd av en senior SEO-specialist anpassad efter ditt företag och dina förutsättningar på kort tid.

AdRelevance-effekten