Microsoft Advertising blir nu en i raden av annonsplattformar som breddar sitt nätverk och räckvidd med ett samarbete.
Tidigare i år nåddes vi av nyheten att Amazon breddade sitt nätverk genom en rad samarbeten, bland annat med Pinterest. Vilket möjliggjorde att Amazon Product Ads nu kan nå relevanta användare på Pinterests plattform.
Nu är det alltså dags för Microsoft Advertising att bredda sin räckvidd, då genom ett samarbete med Snapchat. Samarbetet möjliggör för Microsoft sponsrade länkar att visa relevanta annonser intill sökningar/frågor i Snapchats ”My AI”.
Genom att erbjuda sponsrade länkar i Snapchats My AI ger nu Microsoft annonsörerna möjligheten att:
✅ Engagera sig med en relevant och aktiv målgrupp.
✅ På ett naturligt sätt integrera sponsrade länkar i användarens upplevelse.
✅ Hänga med i ett nytt konsumentbeteende.
Denna funktion är i dagsläget tillgänglig i USA samt på några utvalda marknader. Vi kommer med spänning följa den påverkan detta kommer att ha på kampanjerna och dess resultat.
https://lnkd.in/dqNQpVV4