Meta lanserar nya funktioner för att hjälpa kreatörer/innehållsskapare med att AB/-testa innehåll på Reels och erhålla belöningar.
Härom veckan lanserade Meta en rad uppdateringar och funktioner för Reels i sin professional dashboard:
- Ett verktyg som kommer att hjälpa kreatörer / innehållsskapare att A/B-testa sitt innehåll på Reels. Verktyget kommer göra det enklare att lära sig vilket innehåll som funkar bäst och således hjälpa kreatören att växla upp sina resultat på plattformen. Verktyget gör att kreatörerna kan testa upp till 4 olika captions eller thumbnails. Meta meddelar dessutom att de har börjat experimentera med en integrerad AI-lösning, som kommer hjälpa kreatören att skapa olika alternativ för just caption och thumbnails
- Funktion för att hålla koll på utvecklingen där kreatören kan få belöningar, i vad som kallas Achievements hub. Här kommer man att kunna följa alla sina prestationer, där Meta nu börjat laborera med belöningar. Dessa belöningar kan bland annat hjälpa kreatören att få en högre synlighet i feeden.
- Verktyg så att kreatören kan hantera allt sitt innehåll på ett ställe, vilket gör att de ser alla sina inlägg, Reels och videor i en samlad vy. Därifrån kan man enkelt agera på inläggen såsom att dölja eller radera dem.
- En analysfunktion som visualiserar information om kreatörens inläggsvanor, målgruppen hen når samt hur innehållet presterar. Här finns också en funktion som gör att hen kan följa sina Reels för att se nådda följare vs. Icke-följare, hur skapade Reels presterade i jämförelse med andra Reels samt hur länge målgruppen tittade på respektive Reels.
- En sök- och genvägsfunktion i hjälpcentret, som kommer att visa relevanta svar samt ha genvägar till de populäraste ämnena.
Meta avslutar med att de kommer att fortsätta utveckla professional Dashboard framgent.