Partykungen- hyllas av Google som framgångsexempel

  • Partykungen är en av Nordens största onlinebutiker inom maskeradkläder, partyprylar och roliga presenter.
  • Huvudkontor i Gävle

OM SAMARBETET

Google har vid flera tillfällen hyllat Partykungen och AdRelevance samarbete som inneburit accelererad tillväxt under flera år.

MÅL FÖR HÖGTIDER

  • AdRelevance och Partykungen har satt en tydlig strategi för att maximera försäljningen under viktiga försäljningsperioder som Halloween och Alla hjärtans dag.
  • Accelererad ökning av intäkter inom en strikt maxnivå för försäljningskostnad

FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR HALLOWEEN OCH ALLA HJÄRTANS DAG

  • Användande av AdRelevance mycket framgångsrika Google Ads och Shopping-strategi
  • AdRelevance analyserade data i Google Analytics för att identifiera när sökintressen började öka för att börja sälja före konkurrenterna.
  • Google Shopping-kampanjer associerades till AdRelevance CSS för att få fördelarna med konkurrenskraftig prissättning för Google Shopping
  • eCPC användes för att utnyttja den fulla kraften av maskininlärning för att uppnå de önskade resultaten.
  • Byte till datadriven attributionsmodell för att få en bättre helhetsbild på alla touchpoints som påverkar en konvertering.
  • Budget styrdes av ROAS vilket gav möjlighet att gasa så länge resultaten låg inom target vilket innebar accelererad tillväxt.

RESULTAT

Halloween-perioden:
Google Shopping-intäkterna ökade med 164% från år till år med en förbättrad ROAS på 44%.

Alla hjärtans Dag-perioden:
Google Shopping-intäkterna ökade med 200% från år till år med en förbättrad ROAS på 13%

”Vi har haft stor hjälp av Google Ads och Google Shopping för att nå våra försäljningsmål”.

Joel Svensson VD, Partykungen

 

Google har tidigare hyllat Partykungen och AdRelevance samarbete:

www.thinkwithgoogle.com/intl/en-154/insights-inspiration/case-studies/partykungen-increases-revenue-with-adwords/

 

 

Tillbaka till listor