Partykungen- hyllas av Google som framgångsexempel
- Partykungen är en av Nordens största onlinebutiker inom maskeradkläder, partyprylar och roliga presenter.
- Huvudkontor i Gävle
OM SAMARBETET
Google har vid flera tillfällen hyllat Partykungen och AdRelevance samarbete som inneburit accelererad tillväxt under flera år.
MÅL FÖR HÖGTIDER
- AdRelevance och Partykungen har satt en tydlig strategi för att maximera försäljningen under viktiga försäljningsperioder som Halloween och Alla hjärtans dag.
- Accelererad ökning av intäkter inom en strikt maxnivå för försäljningskostnad
FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR HALLOWEEN OCH ALLA HJÄRTANS DAG
- Användande av AdRelevance mycket framgångsrika Google Ads och Shopping-strategi
- AdRelevance analyserade data i Google Analytics för att identifiera när sökintressen började öka för att börja sälja före konkurrenterna.
- Google Shopping-kampanjer associerades till AdRelevance CSS för att få fördelarna med konkurrenskraftig prissättning för Google Shopping
- eCPC användes för att utnyttja den fulla kraften av maskininlärning för att uppnå de önskade resultaten.
- Byte till datadriven attributionsmodell för att få en bättre helhetsbild på alla touchpoints som påverkar en konvertering.
- Budget styrdes av ROAS vilket gav möjlighet att gasa så länge resultaten låg inom target vilket innebar accelererad tillväxt.
RESULTAT
Halloween-perioden:
Google Shopping-intäkterna ökade med 164% från år till år med en förbättrad ROAS på 44%.
Alla hjärtans Dag-perioden:
Google Shopping-intäkterna ökade med 200% från år till år med en förbättrad ROAS på 13%
”Vi har haft stor hjälp av Google Ads och Google Shopping för att nå våra försäljningsmål”.
Joel Svensson VD, Partykungen
Google har tidigare hyllat Partykungen och AdRelevance samarbete: