Nordicfeel- accelererad nykundstillväxt under Black Week

  • Nordicfeel är en av Nordens största skönhetsbutiker online
  • Huvudkontor i Stockholm

OM SAMARBETET

AdRelevance, Nordicfeel och Google har ett gemensamt projekt vid namn ”Retail Excellence” med syftet att Nordicfeel skall ligga i absolut framkant online.

MÅL FÖR BLACK WEEK

  • Accelererad ökning av intäkter inom en strikt maxnivå för försäljningskostnad
  • Öka antal nya kunder och göra dem till återkommande kunder med högt Life-Time-Value
  • Testa Smart Bidding under intensiva försäljningsperioder som Black Weekend
  • Öka antalet mobila konverteringar med en ökad konverteringsgrad

FRAMGÅNGSFAKTORER

  • Användande av AdRelevance mycket framgångsrika Google Ads och Shopping-strategi
  • Delade upp kampanjer i nya/nuvarande kunder
  • Aktiverade Target ROAS-automatisk budgivning i Google Ads
  • Budget styrdes av ROAS vilket gav möjlighet att gasa så länge resultaten låg inom target vilket innebar accelererad tillväxt.

RESULTAT

  • Samtidigt ökad trafik- och konverteringsgrad, vilket medförde en ökad intäkt med mer än 50%
  • Rekord i antal nya kunder under Black Week, 49% av alla transaktioner som genererades från Google Ads var nya kunder
  • 72% av all trafik kom från mobila enheter med en förbättrad konverteringsgrad med 9,3% år till år

 

Nordicfeel hade ett rekordantal nya kunder under Black Week och den största delen kom från Google Ads.

Jonas Lindblom. E-handelschef, Nordicfeel

www.thinkwithgoogle.com/intl/en-154/insights-inspiration/case-studies/nordicfeel-revenue-grows-50-yoy-critical-week-shopping/

 

Tillbaka till listor