DREM och AdRelevance

Samarbete i 9 mån
+171 % leads
+91 % trafik

Ett framgångsrikt partnerskap

DREM, en av Sveriges ledande värmepumpsinstallatörer, har på kort tid skapat långsiktiga SEO-resultat tillsammans med oss på AdRelevance. Med hjälp av ihärdigt arbete fokuserat på innehåll och topical authority, har DREM tagit topplaceringar som ökat deras antal leads.

AdRelevance har varit en fantastisk partner för vårt SEO-arbete! Inga onödiga möten eller fancy-bullshit presentationer – bara en tydlig strategi och en konkret att-göra-lista, vilket vi uppskattar. Vi slösar ingen tid, vi litar på det arbete AdRelevance gör och följer att-göra-listan som om det vore vår bibel. Vi började se resultat redan efter några månader.

AdRelevance uppdaterar oss kontinuerligt om vår framgång, vilket ger oss energi och motivation att fortsätta vårt arbete med att skapa innehåll!

Choonih Im, CCO, DREM

Sammanfattning

Det framgångsrika samarbetet mellan DREM och AdRelevance understryker vikten av nära samarbete, effektiva beslutsprocesser och kombinationen av expertis från båda sidor. Med hjälp av topical authority har DREM påbörjat sin resa att bli en aktör som Google litar på, och belönas med en ökad mängd trafik.

Ämnesauktoritet

Med DREM har vi arbetat för att stärka deras auktoritet i Googles ögon. Fokuset har legat på att skapa en topical map och lokalisera sökbeteendet, och se till att möta sökbeteendet kring deras olika tjänster. Resan mot att bli en ämnesauktoritet är långt ifrån över, men redan nu har det drivit leads och försäljning.

Featured snippets

Med hjälp av tydliga svar, listor, tabeller ger vi rätt förutsättningar för att uppnå featured snippets. Vi har utbildat deras skribent till att skriva svar som är koncisa och enkla för Google att förstå, vilket har inneburit att vi i många fall sprungit om konkurrenter med en featured snippet.

Innehållsproduktion

Med hjälp av DREMs skribent, och löpande feedback på texter från oss på AdRelevance har gjort att vi tillsammans skriver innehåll som är kärnfullt och ger insikter som andra konkurrenter inte lyckas med. Vi ska inte ge Google ett annat val än att ranka just oss.

Tät dialog

Med hjälp av vår täta dialog kan vi vara med och höra kring nya lanseringar och DREMs ständiga vilja att fortsätta utmana deras bransch. Detta gör att vi kan uppnå goda resultat som är i linje med deras fokus, och att vi kan ta snabba beslut tillsammans.