Apotea- accelererad tillväxt via Google Ads år efter år

  • Sveriges första fullskaliga nätapotek
  • Huvudkontor: Stockholm

OM SAMARBETET

AdRelevance och Apotea har vid ett flertal tillfällen blivit uppmärksammade av Google för de fantastiska försäljningsresultat som Google Ads har genererat för Apotea. AdRelevance har vunnit pris av Google för ”Bästa Kundcase” i en tävling bland över 100 Google Partner-byråer i Sverige.

MÅL FÖR GOOGLE SHOPPING

  • Accelererad ökning av intäkter inom en strikt maxnivå för försäljningskostnad

FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR GOOGLE SHOPPING

  • Användande av AdRelevance mycket framgångsrika Google Ads och Shopping-strategi
  • Byte till datadriven attributionsmodell för att få en bättre helhetsbild på alla touchpoints som påverkar en konvertering. Det gjorde att budgeten för generiskt sök kunde ökas
  • eCPC användes för att utnyttja den fulla kraften av maskininlärning för att uppnå de önskade resultaten.
  • Budget styrdes av ROAS vilket gav möjlighet att gasa så länge resultaten låg inom target vilket innebar accelererad tillväxt.

RESULTAT

  • Ökad försäljning via Google Shopping med 269% med bibehållen mycket hög ROAS

 

Vi har haft fantastiska resultat i försäljning och avkastning vilket är anledningen till att vi valt att spendera den största delen av vår marknadsföringsbudget på Google.”

Pär Svärdson, VD Apotea.

www.thinkwithgoogle.com/intl/en-154/insights-inspiration/case-studies/data-driven-attribution-helps-apotea-grow-google-shopping-revenue-269/ 

 

 

Tillbaka till listor