European Search Awards – båda AdRelevance case är i final

| |

Vi är mycket glada att båda våra tävlingsbidrag i European Search Awards har gått till final. Båda casen är utmärkta exempel på när vi utmanat kunderna med ett göra något extra utöver det ”vanliga” och resultaten blivit fantastiska.

Det är mycket stimulerande att samarbeta med vassa kunder som hela tiden vill framåt. Från vår sida är det en kick att arbeta fram en ny strategi som vi verkligen tror på och sen se att det faktiska resultatet blir så som vi förväntat och lite därtill.

Här är beskrivning av casen:

Sekelskifte BEST USE OF SEARCH – RETAIL / ECOMMERCE (PPC)

Medan många av Sekelskiftes konkurrenter kämpade eller gick i konkurs, blomstrade Sekelskifte och uppnådde sitt mest framgångsrika år någonsin.

En intäktstillväxt på 826 % för Sekelskiftes sökkampanjer under en svag ekonomi där byggbranschen drabbades särskilt hårt.

AdRelevance omstrukturerade Sekelskiftes digitala strategi genom:​

  • Utmana och vässa Sekelskiftes digitala strategi
  • Ny kampanjstruktur för sök
  • Flexibel budget
  • Implementering av realtidsautomation​
  • Användning av egenutvecklade verktyg

Denna förändring förbättrade kampanjprestanda för sökkampanjer och ökade ROAS avsevärt.

AdRelevance har spelat en avgörande roll i att lyfta vår digitala marknadsföring. Genom deras datadrivna strategier och automatiseringar har vi kunnat arbeta mer effektivt, optimera våra insatser i realtid och nå nya nivåer av tillväxt. Samarbetet har verkligen gjort skillnad för vår affär och vår tillväxt i Sverige och Europa.

Rebecka Hedman Norell, Marketing Director, Sekelskifte

Gymkompaniet BEST USE OF PR IN A SEARCH CAMPAIGN

Tillsammans med Gymkompaniet gjorde vi en digital PR-kampanj som blev en viral succé. Med mycket spridning i sociala kanaler och omnämnande av lokaltidningar lyckades vi nå ut med en undersökning av de bästa gymmen i Sverige.

Vi samlade in Google-betyg hos samtliga gym i Sverige. Med detta som dataunderlag började arbetet med att sortera dessa och kategorisera dessa utifrån län.

Vi tog fram en artikel med sammanställningen av de bästa gymmen, både rikstäckande och inom varje län. Vi skickade ut grattis-mejl till några av gymmen direkt, samt tipsade lokala redaktioner om att ett gym i deras län blivit utnämnt till ett av Sveriges bästa gym.

När vi fick se en bild på Instagram där ett diplom från undersökningen satt i receptionen hos ett av gymmen så slog oss tanken att ett diplom helt klart borde skickas ut till samtliga gym. Då tog Gymkompaniet fram ett diplom för varje gym, med samma layout som ett av gymmen skapat sitt egna diplom.

När vi skickade ut diplomen var responsen väldigt positiv, och vi kunde sprida positiva nyheter för stolta gymägare. Detta publicerades på deras hemsidor och sociala medier. De fick ett kvitto på deras goda insats. Utöver det sitter nu Gymkompaniets logotyp på diplom i gym runtom i Sverige, det skapar varumärkeskännedom på sik

På några års sikt kan detta bli riktigt episkt.

Joel Löwenberg, VD på Gymkompaniet